مایکل اسمیت

مایکل اسمیت (زاده 18 سپتامبر 1990) یک بازیکن حرفه ای دارت انگلیسی است. او با نام مستعار ” پسر قلدر ” در رویدادهای شرکت دارت حرفه ای (PDC) بازی می کند، جایی که در حال حاضر در رتبه دوم جهان قرار دارد. او قهرمان سابق جهان است و قهرمانی جهان در سال 2023 را به دست آورده است. اسمیت در سال 2013 قهرمان جهان زیر 21 سال PDC بود و از آن زمان تاکنون 17 عنوان در تور PDC Pro به دست آورده است. او اولین عنوان اصلی PDC خود را در گرند اسلم دارت 2022 به دست آورد و قبلاً در مسابقات قهرمانی جهان (2019 و 2022)، لیگ برتر (2018)، مسابقات جهانی (2019)، قهرمانی اروپا (2019) نایب قهرمان شده بود.

مایکل اسمیت در 18 سپتامبر 1990 از پدر و مادر ایان و ساندرا متولد شد. اسمیت در طول دوران کودکی خود در Cherry Tree Drive، Parr ، St Helens زندگی کرد و در دبیرستان سنت کاتبرت در همان نزدیکی تحصیل کرد. وقتی 15 ساله بود، در راه مدرسه از دوچرخه‌اش افتاد و باسنش شکست و مجبور شد به مدت 16 هفته از عصا استفاده کند. در آن دوره، اسمیت اولین 180 خود را در حالی که با عصا بود پرتاب کرد. پس از ترک مدرسه، او یک دوره نازک کاری را در کالج گذراند، اما تصمیم گرفت با یک امتحان باقی مانده برای بازی در مسابقات دارت ترک تحصیل کند، تصمیمی که او آن را بهترین تصمیم زندگی خود توصیف کرده است. او یک برنده منظم مسابقات دارت محلی بود و اولین بازی خود را در مسابقات PDC در مسابقات آزاد انگلستان در سال 2009 انجام داد، جایی که در دور اول 6–5 مغلوب دیو لدلی شد.

اسمیت در 2010 اوپن بریتانیا به 32 نفر آخر رسید و پیتر مانلی و مت کلارک را قبل از باخت به مروین کینگ شکست داد. او یکی از تعدادی از بازیکنان جوانی بود که به همراه ویلیام اوکانر ، آرون مونک و ریس رابینسون تأثیر قابل توجهی در مسابقات گذاشت.

او نفر چهارم مسابقات قهرمانی جهان زیر 21 سال PDC 2011 بود که در مرحله یک چهارم نهایی به بنیتو ون دی پاس شکست خورد.

در 26 فوریه 2011، اسمیت در مسابقات PDC Youth Tour در بارنزلی ، در برابر مایکل ون گرون ، با 9 دارت به پایان رسید. او به فینال رسید اما به شان گریفیث شکست خورد. روز بعد، او اولین رویداد PDC Pro Tour خود را برد و دیو چیسنال را 6–5 در فینال مسابقات مقدماتی 2 آزاد بریتانیا 2011 شکست داد.

اسمیت مبارزات قهرمانی جهان 2022 خود را با پیروزی راحت 3-0 مقابل رون مولنکامپ آغاز کرد و سپس ویلیام اوکانر را 4-2 شکست داد. در دو بازی بعدی او دو نفر از با فرم‌ترین بازیکنان فصل 2021 را به میدان رفت. ابتدا جانی کلیتون را در ضربات ست آخر شکست داد که به بازی های اضافی رفت. و سپس پیروزی بر مدافع عنوان قهرمانی Gerwyn Price ، زنده ماندن از دو دارت مسابقه و 9 دارتر قبل از برنده شدن در ست نهایی. در نیمه نهایی اسمیت زودتر از جیمز وید پیش افتاد و در نهایت با نتیجه 6-3 پیروز شد و برای دومین بار در دوران حرفه ای خود به فینال رسید. اسمیت در فینال 7-5 به پیتر رایت باخت و 200000 پوند به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در مسابقات قهرمانی جهانی 2024 ، اسمیت با پیروزی 3-2 در دور دوم مقابل کوین دوتس، دفاع از تاج جهانی خود را باز کرد. در دور سوم، اسمیت مادررس رزما را 4–1 شکست داد و در مصاحبه‌ای پس از بازی از مهارت بازی او انتقاد کرد و مدعی شد: “او فقط سعی کرد به عقب انداختن من فکر کند، اما درس‌هایی آموخته شد. او را نیز یاد گرفت.» در دور چهارم، اسمیت 4-0 توسط کریس دوبی سفید شد و به دفاع از عنوان جهانی خود پایان داد.

در 4 مارس 2023، اسمیت به دلیل خدمات ورزشی به شهر زادگاهش، بالاترین افتخاری که یک شورا می تواند اعطا کند، از سوی شورای شهر سنت هلنز برای وضعیت آزادی منطقه نامزد شد. او در سال 2019 با همسرش داگمارا ازدواج کرد.

مایکل اسمیت برای چندین برند مختلف به عنوان مدل تبلیغاتی ظاهر شده است.

3 دیدگاه برای “مایکل اسمیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *