عکس | ژست و لبخند زاکانی در میان دختران دهه نودی

جشن بزرگ “دختران آرمانی” به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، علیرضا زاکانی شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و جمعی از مسئولان و مدیران دولتی و شهری و دخترانی از مدارس شهر تهران در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده روز سه‌شنبه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های دهه کرامت در کشور پرداخت و گفت: بزرگداشت روز دختر و در استقبال دهه کرامت گردهمایی بزرگ دختران آرمانی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی با حضور مسئولین نظام در روز چهارشنبه – ۱۹ اردیبهشت – برگزار شد.

وی در ادامه افزود: دهه کرامت یکی از مهمترین و جریان آفرین ترین مناسکی است که در سال‌های اخیر در اقصی نقاط کشور دنبال می‌شود و دهه کرامت بعد از محرم و صفر و ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین جریانات فرهنگی کشور به شمار می‌رود. وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار مسجد و هفت هزار بقاع متبرکه در کشور وجود دارد و در این دهه در همه بقاع متبرکه مراسم دهه کرامت برگزار خواهد شد و این حجم بزرگ برنامه‌ها و جریان آفرینی نیازمند دقت لازم و کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین خداداده ادامه داد: نتیجه حدود ۶ ماه تلاش شبانه روزی در ستادهای مختلف منجر به برنامه ریزی دقیق برای این دهه شده و پیش بینی می‌شود در دهه کرامت ۱۲۰ هزار برنامه فرهنگی، خدماتی، ورزشی در کشور برگزار شود و مراسم افتتاحیه دهه کرامت صبح ۲۰ اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله گلپایگانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد. جشن‌های بین المللی زیر سایه خورشید با ۲ هزار برنامه، برگزاری جشن تکلیف با اجتماع بزرگ دختران در حرم حضرت معصومه همزمان با ۲۰۰ نقطه کشور، برگزاری یادمان تقدیر از خادمان پیش کسوت با حضور ۲ هزار خادم حضرت شاهچراغ، برگزاری جشن ۳ هزار نفری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و … از جمله برنامه‌های دهه کرامت به شمار می‌رود.

وی همچنین گفت: برگزاری جشن دهه کرامت در ۵۰۰ مسجد مجری طرح شهید آرمان علی وردی، برپایی جشن‌های دهه کرامت در بوستان‌های شاخص شهری و مشارکت فعال و برپایی موکب ۱۰۰ مسجد آرمانی در جشن خیابانی دهه کرامت به همت مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از دیگر برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *