به گزارش مجله خبری آلما به نقل از
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ در روز پنجشنبه، برولین در یک استوری اینستاگرامی به اعتراض پرداخت و گفت به دلیل عدم نامزدی ویلنوو در بخش بهترین کارگردانی، «از بازیگری کنار خواهد رفت».
به گزارش انتخاب و به نقل از nypost؛ او گفت: «فقط میخواستم تبریک بگویم به نامزدی «دونه» در بخش بهترین فیلم، به گریگ فریزر برای فیلمبرداری، به نامزدی در بخش بهترین جلوههای ویژه و صدا، به پاتریس ورمِت برای طراحی تولید. اما به نظر میرسد که من باید از بازیگری کنار بروم چون دنیس ویلنوو نامزد نشده. این اصلاً برای من منطقی نیست.»
برولین ادامه داد که فیلم «دونه: بخش ۲» برای او فیلمی فوقالعاده بود و حتی بهتر از فیلم اول به نظر میرسید. او از همکارانش، به ویژه جو واکر و دنیس ویلنوو، تقدیر کرده و تأکید کرد که این فیلم شایسته قدردانی است.
برولین به مصاحبهای که در نوامبر ۲۰۲۴ با *ورایتی* انجام داده بود، اشاره کرد. در آن مصاحبه، برولین گفته بود که معتقد است دنیس ویلنوو به طور ناعادلانه از سوی آکادمی نادیده گرفته شده است، زیرا برای فیلم اول «دونه» نامزد بهترین کارگردانی نشده بود. او در همان مصاحبه گفته بود که اگر ویلنوو امسال نامزد نشود، از بازیگری کنار خواهد رفت.
برولین در هر دو فیلم «دونه» به همراه هنرمندانی چون زنیا، تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، جاویر باردم، آستین باتلر و فلورانس پیو بازی کرده است.
فیلم علمی-تخیلی «دونه»، که بر اساس رمان ۱۹۶۵ فرانک هربرت ساخته شده، در اسکار ۲۰۲۵ در بخش «بهترین فیلم» نامزد شده است. این فیلم همچنین در کنار فیلمهایی مانند «A Complete Unknown»، «The Substance»، «The Brutalist»، «Wicked»، «Anora»، «Conclave»، «Emilia Perez»، «I’m Still Here» و «Nickel Boys» در این بخش رقابت میکند.
اما در این دوره، به جای دنیس ویلنوو، نامزدهای بهترین کارگردانی شامل شاون بیکر (*Anora*), برادی کربِت (*The Brutalist*), جیمز منگولد (*A Complete Unknown*), ژاک آودیارد (*Emilia Perez*) و کُرالِ فارجات (*The Substance*) بودند.
جوایز اسکار ۲۰۲۵ در روز یکشنبه ۲ مارس ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت شرقی در شبکه ABC پخش خواهد شد.
واکنش برولین به تصمیمات آکادمی و نادیدهگرفتن ویلنوو نمایانگر ناامیدی او از این روند است. برولین به شدت از کیفیت فیلم «دونه: بخش ۲» تحت تأثیر قرار گرفته و معتقد است که این فیلم و کارگردانی دنیس ویلنوو شایسته توجه بیشتری از سوی آکادمی اسکار هستند.