شاسی‌بلند جدید ام وی ام X۷۷ در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد

ام وی ام ایکس ۷۷ اگرچه محصول جدیدی به شمار می‌رود، اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که بر اساس یکی از محصولات نام‌آشنا و کمی قدیمی مدیران خودرو، یعنی چری تیگو ۷ نسل اول، توسعه پیدا کرده است. با این حال طراحی اتاق این خودرو به واسطهٔ تغییرات و نوسازی نمای جلو و عقب، بسیار به‌روز احساس می‌شود و ایراد خاصی از این نظر به آن وارد نیست. در نمای بغل می‌توان شباهت X۷۷ با تیگو ۷ نسل اول را با وضوح بیشتری احساس کرد که البته به دلیل استایل زیبا، اثری از قدیمی بودن یا از مد افتادن در آن احساس نمی‌شود.

در بخش روبرو با یک جلوپنجره کاملاً بزرگ همراه با نوارهای عمودی نقره‌ای‌رنگ روبه‌رو هستیم که امتداد چراغ‌های دی‌لایت نیز با آن‌ها هماهنگ شده و تا پایین سپر ادامه پیدا کرده است. در قسمت پشت خودرو به سبک محصولات جدیدتر، از چراغ‌های سراسری به‌هم‌پیوسته استفاده شده که همراه با تزیینات سپر در قسمت پایین، یک نوع تم افقی به این ناحیه بخشیده است.
اما داخل کابین همه‌چیز جدید و تا حد زیادی لوکس به نظر می‌رسد که اصلاً شباهتی با ادوات کابین محصولات قدیمی ام وی ام ندارد. استفاده از نمایشگرهای یکپارچه، داشبورد چندلایه با متریال باکیفیت و روکش‌های چرمی، فرمان D-cut و دسته‌دنده مدرن، دریچه‌های تهویه سراسری و بسیاری از نکات جذاب دیگر باعث شده تا کابین ام وی ام X۷۷ در زمینه طراحی و کیفیت در سطح نسبتاً بالایی جا بگیرد و موجب رضایت کاربران شود.

فضای موجود در کابین و صندوق عقب به اندازه رقبای بزرگ‌تر جادار نیست، اما کارآمد به نظر می‌رسد و برای استفاده خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره کفایت خواهد کرد. این کابین زیبا و نسبتاً باکیفیت امکانات گسترده و متنوعی را هم در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
شش کیسه هوا، ۱۱ رادار کمک‌راننده شامل رادار تصادف از عقب و هشدار نقطه کور و هشدار تصادف از جلو، کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن، حسگرهای نور و باران، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، آینه‌های جانبی برقی دارای گرمکن، دسته‌دنده الکترونیکی، درب صندوق عقب برقی و… .

مشخصات فنی ام وی ام X۷۷
ترکیب فنی ام وی ام ایکس ۷۷ چندان برای بازار ایران ناآشنا نیست؛ این خودرو از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته متصل شده است. موتور این خودرو قبلاً در بسیاری از محصولات ام وی ام یا فیدلیتی پرایم مورد استفاده قرار گرفته و گیربکس آن نیز مشابه نمونه مورد استفاده در فیدلیتی است.
در مورد شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۷۷ اطلاعات رسمی در دسترس نیست، اما می‌توان حدس زد که این خودرو نیز همچون تیگو ۷ بتواند رکورد شتاب حدود ۱۰ ثانیه یا کمی بیشتر را به ثبت برساند. میانگین مصرف سوخت X۷۷ هم به احتمال قوی زیر ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.
وجود سیستم تعلیق مستقل مالتی‌لینک برای بخش عقب باعث می‌شود تا ایکس ۷۷ از لحاظ هندلینگ و پایداری در شرایط مطلوب‌تری قرار گیرد و نسبت به حریفان مجهز به سیستم یکپارچهٔ تورشن بیم، شرایط پایدارتری هنگام دور زدن و مانور دادن تجربه کند.
جمع‌بندی
ام وی ام ایکس ۷۷ به دلیل برخورداری از موتور کارآمد با توان کافی، کابین مدرن و باکیفیت به همراه تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب، می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب در رده‌های قیمتی میانی بازار باشد، به شرطی که قیمت آن به‌صورت رقابتی در مقایسه با خودروهای وارداتی یا مونتاژی هم‌رده در نظر گرفته شود تا مشتریان استقبال مناسبی از آن به عمل بیاورند. احتمال می‌رود عرضه این خودرو از اوایل سال ۱۴۰۴ شروع شود و به‌تدریج شاهد حضور این کراس‌اوور جدید مدیران خودرو در جاده‌های کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *