در این مورد یکی از این خریداران وفادار جگوار در جنوب شرق آسیا، سفارش ساخت یک مدل جگوار E تایپ کلاسیک را داده است. این گونه است که روند ساخت خودرویی که ۵۰ سال قبل متولد شد دوباره از سر گرفته میشود. استفاده از تمامی المان هایی که در سال ۱۹۶۱ در ساخت سری اول دوم و سوم جگوار به کار رفته بود از جذابیتهای این پروژه زیبا هستند. مدل ویژه این خودرو که در سال ۱۹۷۴ به تعداد محدود ۵۰ دستگاه تولید شده بود. حالا این دپارتمان دست به ساخت دو نسخه از همین خودرو با رنگهای معروف همان مدل پنجاه سال قبل زده است.
این رنگها همان رنگ سبز معروف و امضای کار جگوار است و دیگری رنگ مشکی براق که جگوار با الهام از گربهای به همین نام گرفته است. این دو نسخه تنها دو نسخه واقعی E تایپ هستند که بازاسازی صفر تا صد شدهاند. پیشرانه این خودروها از نوع ۶ سیلندر خطی با حجم ۳.۸ لیتر است که البته به جای فناوری کاربراتور از سیستم پاشش مستقیم سوخت بهره میگیرد.
همچنین جعبه دنده ۴ سرعته دستی قدیمی هم جای خود را به جعبه دنده پنج سرعته مدرن جگوار داده است. جگوار اعلام کرده این نوسازی و تعبیه تغییرات و اعمال آنها ۲۰۰۰ ساعت به طول انجامیده است. این نشان از دقت و ظرافت طراحان و مهندسان جگوار دارد. حتی این خودروها با وجود کلاسیک بودن مجهز به بلوتوث و شیشه نشکن جلو هم هستند. ورای تغییرات زیر پوستی که جگوار در این خودرو داده است بعضی از تغییرات هم هستند که آشکارند از جمله صندلیهای تمام چرم این خودرو که از طراحی جدید و یک چرم بسیار مرغوب تهیه شدهاند.
طراحی و ساخت دستی هیچ گاه در برنامه جگوار نبوده است اما در این مدل تمام این طراحی و اجراها کار دست میباشد. قطعات سازنده خودرو در کنسول آلومینیومی وسط دو صندلی جلو به زیبایی هرچه تمام تر و کار دست هستند. بلوپرینت یا همان نقشه طرح اولیه که بر روی کنسول آلومینیومی خودرو نقش بسته به زیبایی و با ظرافت هرچه تمام تر با دست ساخته شده است. همچنین قدیمیترین سازنده جواهرات انگلستان یعنی شرکت دیکین و فرانسیس طراحی پنل جلوی این خودرو را که تمام از طلا و نقره ساخته شده است بر عهده گرفتند.