افزایش قیمت مواد اولیه تولید باتری، نوسان نرخ ارز و رشد هزینههای حملونقل از عوامل اصلی گرانی باتری در ماههای اخیر بوده است. از سوی دیگر، با افزایش عمر ناوگان خودروهای داخلی و فرسودگی باتریها در فصل سرد تقاضا برای این محصول افزایش یافته و به رشد قیمتها دامن زده است.
در حال حاضر برندهای داخلی مانند سپاهان، صبا و ولگا همچنان سهم عمدهای از بازار را در اختیار دارند و نسبت به محصولات وارداتی، از قیمت مناسبتر و خدمات پس از فروش گستردهتری برخوردارند. با این حال، مشتریان خودروهای خارجی به دلیل حساسیت بالاتر سیستمهای الکتریکی خودرو معمولاً به سراغ برندهای گرانتر و باکیفیتتر میروند.
به نظر میرسد در صورت تداوم نوسانات ارزی و افزایش هزینههای تولید، بازار باتری خودرو در ماههای آینده نیز شاهد تغییرات قیمتی جدیدی باشد موضوعی که میتواند فشار مضاعفی را بر دارندگان خودرو بهویژه در آستانه زمستان وارد کند.
طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده از بازار لوازم یدکی خودرو قیمت انواع باتری خودرو به شرح زیر است:
«باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل D۲۶ اوربیتال ۷۰ آمپر» مناسب خودروهای سمند، دناپلاس و پژو ۴۰۵ با قیمت ۵ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه میشود.
«باتری اتمی خودرو اوربیتال-وان مدل ۵۵ آمپر L۲» مناسب خودروهای پراید، شاهین و کوییک با قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش میرسد.
همچنین، قیمت «باتری اتمی خودرو توربو مدل ۶۶ آمپر L۳ (۵۶۶۳۸)» مناسب خودروهای پژو ۴۰۵، رنو L۹۰ و سمند، به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.
«باتری اتمی خودرو ولگا مدل ۶۰» مناسب خودروهای پراید، تیبا و کوییک، به قیمت ۳ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان در دسترس خریداران قرار دارد.