تحول عظیم ترافیکی در قلب پایتخت / پروژه‌ای که پس از سال‌ها توقف به خط پایان نزدیک شد

به گفته او، این مسیر از مناطق شهر زیبا، شهران، بلوار مرزداران، بلوار کشاورز، میدان ولیعصر، خیابان کریم‌خان، میدان هفت‌تیر، میدان امام‌حسین و میدان شهدا عبور می‌کند. طول این بخش حدود ۳۲ کیلومتر است و شامل ۲۷ ایستگاه می‌شود که تاکنون ۲۴ ایستگاه آن به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین بخش توسعه‌ای از دولت‌آباد تا شهرری به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر و با ۵ ایستگاه جدید در حال احداث است.
توقف و ازسرگیری ساخت در ایستگاه کریم‌خان
فتحعلی‌پور درباره روند ساخت ایستگاه جدید می‌گوید: این ایستگاه در خیابان کریم‌خان، روبه‌روی کلیسای سرکیس مقدس واقع شده و بیست‌وپنجمین ایستگاه خط ۶ است که به‌زودی افتتاح می‌شود.
او توضیح می‌دهد: عملیات اجرایی این ایستگاه از نیمه دوم سال ۱۳۹۴ آغاز شد اما در سال ۱۳۹۶ به دلایل مختلف متوقف ماند. با آغاز دوره ششم مدیریت شهری، طرح معماری ایستگاه بازنگری و اجرای پروژه دوباره از سر گرفته شد.
بازنگری در طراحی و معماری
مجری خط ۶ ادامه می‌دهد: تا شهریور ۱۴۰۰، پیشرفت فیزیکی ایستگاه حدود ۳۰ درصد بود. برای بازنگری در طرح، تیمی متشکل از پیمانکار، مشاور و کارشناسان مترو تشکیل و طراحی جدیدی برای اجزای مختلف ایستگاه از جمله ورودی، مسیر دسترسی و سالن فروش بلیت ارائه شد.
نقش کلیدی در کاهش ترافیک مرکز شهر
فتحعلی‌پور با اشاره به موقعیت مکانی ایستگاه مریم مقدس می‌گوید: این ایستگاه در نزدیکی میدان‌های ولیعصر و هفت‌تیر قرار دارد که محل تلاقی خطوط دیگر مترو هستند، بنابراین انتظار می‌رود در کاهش ترافیک مرکز شهر نقش مهمی ایفا کند.
برآوردها نشان می‌دهد در روزهای ابتدایی بهره‌برداری، روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر از این ایستگاه استفاده خواهند کرد و در ساعات اوج تردد، این رقم به ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.
نصب مجسمه مریم مقدس در ورودی ایستگاه
فتحعلی‌پور می‌گوید: در طرح نهایی، نصب مجسمه‌ای از حضرت مریم و عیسی مسیح در ورودی ایستگاه مقابل کلیسای سرکیس مقدس پیش‌بینی شد. این مجسمه با هزینه‌ای جداگانه ساخته و در فضای محافظت‌شده قرار گرفته است.
او در پایان از برگزاری مراسم رسمی افتتاح این ایستگاه در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *