۲۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ایلان ماسک را به عنوان «دلیل اصلی» خودداری خود از خرید تسلا اعلام کردند.در حالی که ۱۷ درصد گفتهاند او «یکی از دلایل» آنها است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که ایلان ماسک به تنهایی باعث شده است تا ۳۷ درصد از آمریکاییها از خرید یک تسلا خودداری کنند. این رقم بیشتر از ۲۷ درصدی است که گفتهاند ماسک هیچ نقشی در تصمیم آنها برای این کار ندارد.
این نظرسنجی توسط یاهو نیوز و یوگاو از ۲۰ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۵ با جامعه آماری ۱۶۷۷ بزرگسال آمریکایی به صورت آنلاین انجام شده است.
نتایج این نظرسنجی حاکی است که اکثر مردم نظر نامطلوبی نسبت به ماسک دارند. ۴۵ درصد نظر بسیار نامطلوبی دارند، در حالی که ۱۰ درصد دیگر او را تا حدودی نامطلوب میدانند. این در مقابل تنها ۲۱ درصدی است که نظر بسیار مطلوبی نسبت به او دارند.
میزان محبوبیت تسلا شباهت زیادی به شرایط ماسک دارد، چرا که ۴۹ درصد از آمریکاییها نظر نامطلوبی نسبت به این خودروساز دارند. از طرف دیگر، تنها ۳۷ درصد نظر مساعدی نسبت به تسلا دارند.
۵۲ درصد از مردم نیز معتقدند که ماسک بیش از آنکه بخواهد به کشور کمک کند، سعی دارد به خودش کمک کند.