این کامیونساز، پس از رکورد فروش در سال ۲۰۲۳، کاهش فروش را در سال ۲۰۲۴ تجربه کرد که انتظار میرود امسال نیز ادامه داشته باشد و به خصوص، فروش در اروپا، بزرگترین آسیب را ببیند. ولوو در پاسخ به تقاضای ضعیفتر، تولید خود را کاهش داده است.
ولوو اعلام کرد حجم کمتر فروش، ادامه سرمایهگذاری و هزینههای اضافی در آمریکای شمالی مرتبط با مسائل زنجیره تامین، حاشیه سود این شرکت را کاهش داده است، اما میزان سفارشهای دریافتی ولوو، ۲۴ درصد افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۲۰۰ کامیون رسید که ۳۷ درصد این رشد، در اروپا و ۲۶ درصد مربوط به آمریکای شمالی بود.
سود عملیاتی ولوو با کاهش ۶ درصد فروش، در سه ماهه چهارم، به ۱۴.۰۴ میلیارد کرون (۱.۲۸ میلیارد دلار) در مقایسه با ۱۶.۹۸ میلیارد کرون در مدت مشابه سال ۲۰۲۳، کاهش یافت و از میانگین پیش بینی سود ۱۴.۵۱ میلیارد کرون در نظرسنجی از تحلیلگران، کمتر بود.
ولوو پیشبینی اکتبر خود برای بازار سال ۲۰۲۵ را که فروش ۲۹۰ هزار کامیون سنگین در اروپا و ۳۰۰ هزار دستگاه در آمریکای شمالی بود، تکرار کرد.