از بین بردن بوی زهم گوشت

گوشت قرمز از جمله مواد غذایی ارزشمند و مهم برای بدن است چرا که تمامی مواد مورد نیاز بدن مثل مواد معدنی و پروتئینی و ویتامین ها را داراست. گوشت قرمز دارای آهن و پروتئین سرشاری است که به آسانی جذب بدن می شود. گوشت دارای بوی نامطلوبی است که اصطلاحا به آن بوی زهم می گویند.

برخی از افراد به دلیل بوی زهم گوشت از مصرف این ماده غذایی ارزشمند خودداری می کنند، این افراد باید بدانند که با از بین بردن بوی زهم گوشت و همچنین طریقه پخت صحیح، به راحتی می توانند از مواد موثر و پر فایده ی گوشت بهره مند شوند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی از بین بردن بوی زهم گوشت آشنا کنیم. پس اگر می خواهید بوی زهم گوشت را از بین ببرید با ما همراه باشید.

گوشت گوسفندی در مقابل گوشت گوساله بوی زهم بیشتری داشته و از طرفی هضم راحتتر و مزاج گرم و ارزش غذایی بالاتری برای انسان دارد، از این رو افراد ترجیح می دهند که از گوشت گوسفندی نسبت به گوشت گوساله بیشتر استفاده کنند.

بوی زهم گوشت

گوشت ماده غذایی با ارزشی است که مصرف آن برای بدن بسیار مهم است چرا که سرشار از مواد غذایی مهم و ضروری برای بدن است. گوشت دارای بوی بدی است که برای برخی از افراد، واقعا قابل تحمل نیست. بوی زهم گوشت به دلیل خونابه یا همان خون درون بافت گوشت است که تا حدودی شستن گوشت با آب سرد، بوی زهم گوشت را از بین می برد. البته چربی های متصل به گوشت هم می تواند در تولید بوی زهم گوشت دخیل باشد که این هم با جدا کردن چربی ها از گوشت، قابل حل است.

نحوه از بین بردن بوی زهم گوشت

با روش های زیر به راحتی می توانید بوی زهم گوشت را از بین ببرید:

پیاز و فلفل دلمه ای

برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید از پیاز و فلفل دلمه ای استفاده کنید. پیاز و فلفل دلمه ای به راحتی بوی زهم گوشت را می برد و گوشت را خوش طعم و لذیذ می نماید.

آرد و از بین بردن بوی زهم گوشت

برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید سطح گوشت را با یک مشت آرد بپوشانید و بعد از گذشت یک یا دو ساعت، گوشت را با آب شستشو داده و آن را طبخ نمایید. آرد به راحتی بوی زهم گوشت را از بین می برد.

ترکیب نمک و نشاسته و سرکه

برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید ترکیبی از نمک و نشاسته و سرکه درست کنید و این ترکیب را به آرامی روی گوشت بمالید تا اینگونه گوشت آغشته به ترکیب نمک و نشاسته و سرکه شود و این مواد خوب به خورد گوشت رفته و بوی زهم آن را از بین ببرد. بعد از آن باید گوشت را خوب بشویید و طبخ کنید.

ترکیب سرکه و سیر له شده

برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید سطح گوشت را با سرکه و سیر له شده بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید تا بوی زهم گوشت از بین برود. بعد از آن می توانید گوشت را شسته و طبخ کنید.

مخلوط آب و سرکه سیب

ترکیب آب و سرکه سیب برای از بین بردن بوی زهم گوشت بسیار مفید است. برای این کار می توانید گوشت را به قطعه های کوچک تقسیم کنید و بعد ترکیب آب و سرکه سیب را روی قطعات بریزید و به مدت 48 ساعت در یخچال زمان دهید تا سرکه در گوشت نفوذ کند و بوی زهم گوشت از بین برود.

کیوی و از بین بردن بوی زهم گوشت

برای از بین بردن بوی زهم گوشت و ترد شدن گوشت می توانید از کیوی استفاده نمایید.

دمای ملایم برای پخت

اگر گوشت با دمای ملایم پخته شود به راحتی از بین بردن بوی زهم گوشت را خواهید داشت ولی اگر گوشت با حرارت خیلی کم و یا با حرارت خیلی زیاد پخته شود در این صورت بوی زهم گوشت از بین نمی رود و شما ی گوشت بد مزه را خواهید داشت. حرارت طولانی مدت و زیاد گوشت را بیش از حد سفت می کند و گوشت بد مزه خواهد شد.

فلفل سیاه تازه و از بین بردن بوی زهم گوشت

فلفل سیاه تازه خود به تنهایی می تواند از بین بردن بوی زهم گوشت را رقم بزند. فلفل سیاه تازه آسیاب شده عطر و بوی خیلی خوبی دارد که سریعا از بین بردن بوی زهم گوشت را سبب می شود.

دارچین و از بین بردن بوی زهم گوشت

پودر دارچین یا چوب دارچین به راحتی می تواند از بین بردن بوی زهم گوشت را سبب شود. شما با انداختن یک تکه چوب دارچین در قابلمه به راحتی می توانید از شر بوی زهم گوشت خلاص شوید. با پختن گوشت همراه با یک تکه دارچین به راحتی می توانید فضای منزل را هم عاری از هرگونه بوی زهم گوشت در زمان پخت شوید.

سیر خام و از بین بردن بوی زهم گوشت

برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید سیر خام را ورقه ورقه کنید و روی گوشت بگذارید و بعد از گذشت یک ساعت به پختن گوشت و سیر مشغول شوید. بوی عطر سیر، به راحتی از بین بردن بوی زهم گوشت را رقم می زند.

سبزیجات تازه و از بین بردن بوی زهم گوشت

سبزیجاتی چون ریحان، مرزه، گشنیز، جعفری، نعنا، رزماری، آویشن، پونه، شوید و پیازچه در از بین بردن بوی زهم گوشت بسیار موثر هستند. اگر گوشت را با آب می پزید بهتر است که سبزیجات تازه در مرحله آخر به پخت اضافه شوند تا عطر خود را به گوشت بدهند و اینگونه از بین بردن بوی زهم گوشت را سبب ساز شوند. سبزیجات خشک شده را هم می توانید از همان ابتدای پخت گوشت، به گوشت اضافه کنید.

نکات مهم در از بین بردن بوی زهم گوشت

  • اگر وسایل آشپزخانه دچار بوی زهم گوشت شدند می توانید سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی آن مقداری نمک بریزید و سپس روی وسایل بکشید تا به راحتی بوی زهم گوشت را از سطح وسایل از بین ببرید.
  • اگر محیط را بوی زهم گوشت پر کرده به راحتی با دود کردن اسپند و یا روشن کردن عود و چرخاندن در محیط، سبب از بین رفتن بوی زهم گوشت در محیط شوید و یا مقداری قهوه روی کابینت آشپزخانه بگذارید تا فضا را بوی قهوه معطر نماید.
  • اگر تخته گوشت شما بعد از پاک کردن و قطعه کردن گوشت ها بوی زهم گرفته است به راحتی می توانید آن را یک شبانه روز درون ترکیب آب گرم و یک قطره وایتکس قرار دهید تا به راحتی بوی زهم گوشت از روی تخته گوشت از بین برود.
  • برای از بین بردن بوی زهم گوشت از یخچال یا فریزر کافی است یک لیوان پر از جوش شیرین درون یخچال و یا فریزر بگذارید تا فضای یخچال و فریزر عاری از هرگونه بوی زهم گوشت شود.
  • اگر دست هایتان بعد از پاک کردن و تکه کردن گوشت بوی زهم گوشت را گرفت برای از بین بردن بوی زهم گوشت می توانید دست ها را با دهانشویه شستشو دهید تا به راحتی از شر بوی زهم گوشت رهایی یابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *