سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم توجه ویژه در معرفی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و علوم به مجلس گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نمایندگان مجلس بنای خود را بر تعامل و همراهی با دولت چهاردهم گذاشتهاند و ضمن حفظ خطوط قرمز و شاخصهای مهم عملکردی از هیچ کوششی برای کمک به رئیس جمهور دریغ نخواهند کرد.
به گزارش ایسنا، متن نامه احسان عظیمیراد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به مسعود پزشکیان رئیس جمهور به شرح زیر است.
«جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
احتراما؛ ضمن تسلیت ایام ماه صفر و تبریک بابت کسب اعتماد ملت بزرگ ایران اسلامی و انتخاب جنابعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران در دوره چهاردهم؛ بر خود لازم دیدم در آستانه معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی و به علت اهمیت حوزههای تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش، مسئله محوری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مسائل بسیار مهم و بنیادین حوزه درمان؛ نکاتی را پیرامون معرفی سه وزیر وزارتین فوق الذکر باستحضار حضرتعالی برسانم تا کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و مجلس شورای اسلامی، همکاری و تعامل مناسبتری در حمایت و رای اعتماد به گزینههای این وزارتخانهها با دولت چهاردهم داشته باشند.
۱- مساله تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش کشور یک مسئله بنیادین و اساسی است که محور رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم متکی بر فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و در ذیل حاکمیت جمهوری اسلامی ایران میباشد که آینده سازان و ادامه دهندگان این حاکمیت محسوب میشوند. توجه به این مساله کلیدی، نیازمند معرفی یک وزیر قوی، دارای برنامه بی حاشیه، عدم سیاسی کاری در وزارتخانه، معتقد به اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی و با انگیزه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مصمم به رفع مشکلات و کمبودهای جدی در ساختار سازمان و اعتبارات این وزارتخانه مهم متعهد به اجرای سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاستهای برنامه هفتم توسعه میباشد.
۲- مساله محوری و نقش اثرگذار دانشگاهها در حل مشکلات و مسائل جامعه و صنعت و رشد مهارت گونه دانشجویان عزیز، یک مسئله کلیدی و مهم است که وظیفه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را سنگین و خطیر میسازد. نگاه تحول آفرین در ساختار وزارتخانه، اعمال تغییرات راهبردی در آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی و ایجاد تحول و گشایش در اعتبارات وزارتخانه و دانشگاهها نیازمند معرفی یک وزیر قوی، دارای برنامه، بی حاشیه معتقد به اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی و با انگیزه در اجرای سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور مصمم به اجرای سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و متعهد به اجرای سیاستهای برنامه هفتم توسعه میباشد.
۳- مساله بهداشت و کنترل پیشگیرانه بیماریها و در صورت لزوم درمان یکی از موضوعات مهم در حوزه نظام سلامت کشور و به طور مستقیم در مواجهه با مردم محسوب میشود. ابعاد بینالمللی این حوزه و بعضا دخالتهای هدفمند سازمان بهداشت جهانی مدیریت انقلابی و مبتنی بر اصول حاکمیت و شریعت اسلامی را بیش از پیش حیاتی ساخته است. از طرفی نیاز جدی کشور به تربیت پزشکان متخصص و تأمین سلامت مردم در همه نقاط کشور مدیریت این وزارتخانه را اثرگذار و کلیدی نموده است. معرفی یک وزیر قوی دارای برنامه معتقد به اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی متکی به ظرفیتهای داخلی و با انگیزه در اجرای سیاستهای کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و متعهد به اجرای سیاستهای برنامه هفتم توسعه مورد انتظار اینجانب و نمایندگان ملت میباشد.
جنابعالی هم در قرائت متن سوگند ریاست جمهوری در زمان تحلیف و هم در زمان سخنرانی در محضر رهبر معظم انقلاب در زمان تنفیذ، موکدا بر رعایت سیاستهای کلان رهبری معظم انقلاب التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از آن، اجرای سیاستهای برنامه هفتم توسعه و تلاش دولت برای خدمت به مردم و انقلاب و توجه به ظرفیتهای درونی کشور تاکید داشتهاید لذا تقاضای اینجانب به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران و نماینده مردم شریف مشهد مقدس و کلات و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری از جنابعالی این است که بر رعایت متن سوگندنامه خود و اصولی که در سخنرانیها داشتهاید، تاکید بورزید و در معرفی وزرای کابینه از جمله سه وزیر مهم ذکر شده در بالا، شاخصهای مدنظر رهبر معظم انقلاب را مورد بهره برداری قرار داده، کیفیت، کارآمدی و برنامه وزرا را مورد بررسی قرار داده و نسبت به خطوط قرمز مجلس شورای اسلامی در معرفی کابینه حساسیتهای لازم را از خود نشان دهید.
نمایندگان ملت بزرگ ایران همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، بنای خود را بر تعامل و همراهی با دولت چهاردهم گذاشتهاند و ضمن حفظ خطوط قرمز و شاخصهای مهم عملکردی، از هیچ کوششی برای کمک به رئیس جمهور محترم دریغ نخواهند نمود.»